Všichni určitě víme, jaký je smysl existence internetových stránek. Ano, jejich smyslem je přenos toho, co je na nich zveřejněno, od jejich autorů k co nejširšímu publiku. Na jedné straně je ten, kdo prostřednictvím svého webu něco nabízí, zatímco na druhém konci by měli být ti, jimž je to nabízené určeno.
To ‚měli by‘ je tu bohužel na místě. Protože se nejeden z webů navzdory této potřebě potýká s naprosto nedostatečnou sledovaností, čímž je prakticky znemožněn takový přenos nabídek. A pak nemá ani takový web žádný smysl. Protože viset někde na internetu a nic nepřinášet je naprostá hloupost.
A když tak na nějaký web nikdo nechodí, je třeba to změnit. A to se dá zpravidla jenom s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače.
Taková optimalizace slouží k tomu, aby se vyšplhal odkaz na určitou internetovou prezentaci ve vyhledávačích co nejvýše, až někam na přední příčky mezi vším nalezeným. Protože jenom zde je záruka, že si toho lidé, kteří vyhledávače využívají, všimnou, že takový odkaz otevřou a snad i adekvátně zareagují. A těch, kdo pátrají po něčem konkrétním s pomocí internetových vyhledávačů, je značné množství, ti jsou tu rozhodující.
A tak se optimalizuje. Tedy upravují se weby a odstraňují se jejich potenciální nedostatky, vybírají se tu nejvhodnější klíčová slova, píší se sem kvalitní texty a také se provozuje linkbuilding Seolight. Tedy vytvářejí se dostatečné zpětné odkaz, které na určitý web přivádějí návštěvníky z jiných webů.
Linkbuilding spočívá právě ve vytváření a rozmísťování zpětných odkazů na ideální místa, tam, odkud se dá přilákat co nejvíce nových návštěvníků, a to těch, o něž primárně jde. Linkbuilding je i tím, co přivádí nové uživatele, i zdrojem jakýchsi ‚volebních hlasů‘, které ovlivňují internetové vyhledávače v jejich názoru na kvalitu a tedy i relevantnost a ‚viditelnost‘ takových optimalizovaných webů. A to vše znamená více a více návštěvníků. Bez nichž nemá žádný web smysl.