Protože je velmi moderní a přímo žádoucí jít cestou udržitelnosti, i Ikea se nechala touto cestou tedy ovlivnit a snaží se tuto strategii naplňovat ze všech možných hledisek. Jednou z dalších cest, kterou vybral tento obr prodávající hlavně nábytek je, že se zbaví svých proslavených masových kuliček. Nicméně podle všeho se této dobroty nechce vzdát nadobro a hledá alternativy. Nyní se snaží nabídnout právě alternativy tohoto jídla, které nezatěžují tolik náš svět.
I když je jasné, že tohoto ikonického produktu se Ikea zcela vzdát nechce a v podstatě ani nemůže, snaží se tedy najít jiné alternativy, které aktuálně zařazuje do své nabídky. Tyto informace uvádí právě Caroline Reidová, která má v tomto gigantu na starosti vývoj udržitelnosti.
Firma usiluje aktuálně o to, aby tyto kuličky z hovězího a vepřového masa byly vyráběny také jako zeleninové či lososové varianty. Firma se k tomuto trendu přiblížila již v loňském roce, kdy začala namísto klasického masového párku v rohlíku nabízet jeho vegetariánskou variantu.
Manažer pro udržitelnost pro střední Evropu, Roman Bojka, uvedl v rozhovoru pro i Dnes, že se prodeje nemasových párků v rohlíku vyšplhaly o dvacet tisíc kusů měsíčně, což tedy znamená, že toto číslo potvrdilo, že se prodá přibližně patnáct procent z toho, co se prodá v masové verzi. Podobně je to u kuliček ze zeleniny, které se vyšplhaly již na úroveň šestnácti procent z celkového prodeje těchto kuliček, ať už masové či této verze.
Chce Ikea udělat z lidí vegetariány?
Na tuto otázku je jednoduchá odpověď. V žádném případě. Spíše se společnost chce zařadit mezi firmy, které inspirují vlastní klientelu k tomu, aby jedla zdravěji a měla možnost si vybrat. Samozřejmě hlavní myšlenkou je, že méně masového jídla bude mít celkově dobrý vliv na naši planetu. Naší planetě by podle velké řádky studií prospělo, kdyby se celkově snížila produkce masa.
Češi zatěžují životní prostředí
Na jedné z Vysokých škol chemicko-technologických vznikla v nedávné době studie, která říká, že Češi nejvíce zatěžují životní prostředí právě obrovskou spotřebou vepřového masa. U nás je toto maso oblíbenější než jinde. Většina zemí má vyšší spotřebu právě masa hovězího. Autoři této studie uvedli, že minimálně v naší zemi by velmi pomohlo, kdyby Češi jedli maso třeba jen dvakrát v týdnu. Aktuálně běží i reklamní kampaň firmy Ikea, která na tuto problematiku právě upozorňuje. A nejen tedy na spotřebu masa, ale také na spotřebu vody a podobně.