Obdrželi jste někdy do své poštovní schránky katalog výrobků od některé z tuzemských firem, například na téma domácích potřeb? Může se to zdát v dnešní době poněkud zastaralé a ne zrovna pružné, oslovovat zákazníky tímto způsobem, jenže papírový katalog je něco úplně jiného, než webový portál. Papírový katalog si můžete prolistovat na toaletě, v koupelně v napuštěné vaně, anebo cestou v autě, pokud míříte na dovolenou a nehodláte řešit mobilní internet na malém dotykovém displeji mobilního telefonu. V papírovém katalogu si také snadno označíte záložkou několik stran najednou a hlavně k prohlížení zboží nepotřebujete elektrickou energii a nabíječku pro mobil či adaptér k notebooku.
Papírové katalogy ještě nevymřely
Digitalizace sice do našeho života zasahuje značnou měrou, ale ne až tak, že by zcela vytlačila papír. Papír je zkrátka stále populární a vymlouvat se na to, že není ekologický, a že se kvůli tomu kácí lesy, je nesmysl, neboť k výrobě mnoha druhů papíru papíru vystačíte s dřevitou štěpkou, hoblinami, větvemi či jiným odpadem v lesním hospodářství a někdy i s papírovým recyklátem. Obrovskou výhodou papírových knih je na rozdíl od těch elektronických obracení listů a pocit, že držíme něco pevného v ruce.
Zkrátka mít papírovou knihu, sešit, záznamník nebo diář je propastný rozdíl v porovnání se studenou a neosobní virtuální elektronikou. I v současné době má tedy svůj platný význam požádat odborníky na grafické práce, aby vytvořili tiskový návrh katalogu výrobků, ať už se jedná o domácí potřeby, anebo sportovní vybavení, oblečení, hračky, nábytek, nářadí, případně půjde o katalog pro cestovní kanceláře. Tištěné katalogy poslouží při firemní prezentaci, na školeních, při výuce ve školách a učilištích a samozřejmě i jako reklamní prospekty v kamenných prodejnách nebo vhazované do poštovních schránek.